20 Mayıs 2013 Pazartesi

Çuval Dolusu Patates



Hazır organik tarım işine el atmışken , uzun zamandır çeşitli yerlerde okuduğum çuvalde patates yetiştirme denemesini yapalım istedim. İşe evdeki cücüklenmiş patetesleri ayırmakla başladım.Patatesleri bıçakla 4-5 parçaya böldükten sonra, 2 tane çuvalı 15-20 cm derinlikte olacak şekilde kıvırarak içine daha önceden sebze ormanı için hazırladığım toprakla beraber patates parçalarını ektim.Ekimi bahar başlangıcında yaptığım için sulama gibi işleri doğa benim için yaptı.Patates parçaları yavaş yavaş yeşillendi ve 50 cm kadar boy attı.Bitki boy attıkça kıvırdığım çuvalı uzatarak toprak eklemesi yapacağım.Hasat için ise bitkinin çiçek açıp ,sararıp solmasını bekleyeceğim.Beklentim  2 çuval patates elde etmek,bakalım nasıl olacak.





Gelişmeleri paylaşacağım...









Güncelleme;
Blog'um www.cahitadilkaner.com adresine taşındı yazının devamına yeni adresimden ulaşabilirsiniz

1 yorum:

  1. Patateslerin sadece cücüklerinden bile bitki çıkabiliyor. Ben boş duran bir saksının içine atmıştım, büyüdü. Bugün iki tane minik patates çıkardım topraktan. Büyümesini bekleyemedim. Zaten bu kadar saksıda ne kadar büyüyebilirdi ki?
    Apartman dairesinde bu kadar olabiliyor.

    YanıtlaSil