8 Ağustos 2013 Perşembe

Gökçeada Tatili

Bloga mayıs ayından beri yeni bir şey ekleyemedim.Kendime yarattığım yeni uğraşlar ,yoğun iş temposu vb  bahaneler derken blogu baya bir boşladık.Arayı Gökçeada tatili yazısı ile kapatmakta fayda var.Geçen yıl yaptığımız iki Bozcaada tatili sonrası kafamızın bir köşesinde hedef olarak yer almıştı Gökçeada.Bunun yanına birde benim yeni hevesim kitesurf eklenince soluğu , Güneşin en son battığı vatan toprağı ,rüzgarı meltem adada aldık.Amacımız bir taşla iki kuş vurmaktı ,hiç görmediğimiz yeni bir yeri keşfetmek ve yarım kalmış kitesurf eğitimini tamamlamak.

Gökçeada popüler olan birçok tatil yöresinden farklı ve sanırım henüz tam olarak keşif edilmemiş olması sebebi ile halen doğallığını koruyor.Tatilden döneli henüz birkaç gün olmasına rağmen genelde nereye gittiğimi soran arkadaşların ikinci sorusu "gökçeada mı ,bozcaada mı?" oluyor.Aslında cevap  kişiye göre değişir ,örneğin kitesurf cenneti olması sebebi ile Gökçeada benim için vazgeçilmez.Daha objektif bir karşılaştırma yapmak gerekirse;
- Gökçeada Türkiyenin en büyük adası ,adadaki yerleşim merkezleri arası Bozcaadaya göre daha uzak ve ulaşım imkanı arabanız yoksa zor.Dolayısı ile Arabası olmayan için Bozcaada daha cazip
- Gökçeada'nın her yeri doğal su kaynağı dolu ,tarım Bozcaadadaki gibi tek düze (bağcılık) değil.Su kaynaklarının yanına ana karaya uzaklık ve iklimde eklenince ada tam bir organik tarım cenneti.Organikçiler Gökçeada 'yı sevecektir.
- Gökçeada tatilde sportif aktivite sevenler için cennet.Sörf ,kitesurf , dalış yapmayı sevenler gökçeadayı tercih etmeli.Gece gezmesi için ise Gökçeada sıfır diyebiliriz.
- Bozcaadaya denizden ulaşım feribot ile 30-40 dk. ,Gökçeadaya ise ulaşım 2 saati bulabiliyor.
- Bozcada rakı ,balık ve mezelerin buluştuğu mükemmel mekanlara sahip, Gökçeada bu konuda nispeten daha zayıf.Ama Gökçeada oğlak ve kuzu dolu .Özgür ve mutlu kuzu ve oğlakların tadını merak edenler ,Gökçeadaya gitmeli
- Gökçeada hem konaklama hemde yemek anlamında Bozcaada 'ya göre çok daha ucuz.
-Gökçeada denizi Bozcaada'ya göre daha sıcak.
Sonuç olarak iki adada görülmeye değer.

Gelelim ulaşıma;

Biz sabaha karşı 4'te Bursa'dan yola çıktık ,sabah saat 7'de Çanakkale'de idim.Sanırım feribota yetişicem diye biraz fazla hızlı gittim,Biga civarındaki sineklerin 7 ceddi bizim arabanın ön kaputunda hayata veda etti.Çanakkale'den 20 dk.lık  feribot yolculuğu  ile Eceabat'a ,oradanda Kabatepe'ye ulaştık .Saat 7:30 da ,08:00 Kabatepe - Gökçeada feribotu için sıraya girmiş olmamıza rağmen ilk feribota binemedik.Bir sonraki feribot ile 1 saat 15 dk'da  Gökçeada'ya ulaştık.Ulaşım ile ilgili anadoludan gelenlerin için dikkat edilmesi gereken iki nokta var;
- Çanakkale'den Eceabat'a geçerken Kabatepe-Gökçeada feribotuna bineceğinizi söylerseniz 2 kez feribot ücreti vermiyorsunuz
- Yoğun dönemlerde ve haftasonları feribot saatinden 1 saat önce feribot kuyruğunda olmakta fayda var .Feribot için önceden bilet almak veya rezervasyon yapmak mümkün değil.
Diğer şehirlerden Gökçeada'ya Uçak gibi farklı seçeneklerde var.Bu adres'te konu ile ilgili detaylı bilgileri bulabilirsiniz.

Konaklama;

Adada konaklama için butik otel,pansiyon vb birçok konaklama imkanı var.Biz konaklama için Bademli Köy'de süper manzarası olan imbroz organik hoteli seçtik.Ama otelin lokasyonun tepede olması ,araba ile ulaşımın zor olması gibi sebeplere kötü oda koşulları da eklenince otele birgece dayanabildik.Ertesi gün soluğu Aydıncık plajındaki Surf Otelinde aldık.Sörf  yapacaksanız bu otel vazgeçilmez gözüküyor.Otel tam tuz gölü ve aydıncık plajı arasında kumsalda yer alıyor.Odanın camından sağa bakınca wind surf çüleri sola bakınca Tuz gölündeki kitesurf çüleri izleyebiliyorsunuz.

Güncelleme;Blog'um www.cahitadilkaner.com adresine taşındı yazının devamına yeni adresimden ulaşabilirsiniz